Voorbereiding

Een getrainde zwemmer doet rond de dertig minuten over 2 kilometer. Een minder getrainde zwemmer doet daar ongeveer zestig minuten over.

We raden sterk aan om voor je eigen veiligheid een wetsuit (of eventueel een zogenaamde shorty) te gebruiken, zeker als het water onder de 20 graden is. Het zwemmen met een wetsuit of shorty levert naast extra warmte ook drijfvermogen op. Als de watertemperatuur lager dan 18 graden is, dan is een wetsuit zelfs verplicht.

Kids Swim
Er is dit jaar ook een Kids Swim, voor kids van 8 t/m 14 jaar. Belangrijkste voorwaarden om mee te doen:
  1. Je hebt de handtekening van een ouder of verzorger nodig onder je vrijwaringsverklaring. Deze lever je in op 17 september als je je aanmeldt bij de balie. De vrijwaringsverklaring sturen we je toe vlak voor het evenement. 
  2. Je moet zorgen voor een volwassen begeleider (18+) die met je mee zwemt. Je moet die begeleider van te voren opgeven. Als je niet aan deze voorwaarden voldoet, mag je het water dus niet in. Klinkt gemeen, maar we willen natuurlijk dat Swim to Fight Cancer een leuk en stoer evenement is, maar uiteraard ook een veilig evenement;
  3. Je moet natuurlijk keiveel foto's maken, bijvoorbeeld als je traint (wel oppassen dat je je telefoon niet in het water laat vallen) en je foto's delen via Instagram, zodat jouw foto ook hiernaast komt te staan..
Minimumleeftijd
Er geldt een minimumleeftijd van 15 jaar voor de reguliere Swim to Fight Cancer. Ben je nog geen 18? Dan heb je de handtekening van een ouder of verzorger nodig onder je vrijwaringsverklaring. Neem deze getekend mee op zondag 17 september! 

Tips ophalen donaties
Het behalen van het donatiebedrag kan op vele manieren:
  • Gebruik je sociale netwerken (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat) om de link naar je persoonlijke donatiepagina te promoten en aandacht voor jouw prestatie te krijgen;
  • We hebben ook flyers en posters die je af kunt komen halen;
  • Organiseer in de aanloop een ludieke actie, zoals een diner voor vrienden, een ’openbare training’ of iets dergelijks, waarmee je aandacht vraagt voor de actie, met als doel geld in te zamelen;
  • Als je lid bent van een (sport)vereniging of genootschap kun je wellicht een soort collecte of speciale actie bedenken om je donatiegeld bij elkaar te krijgen. Bovendien willen je teamgenoten je misschien wel helpen bij jouw fundraise-actie;
  • Heb je nog meer ideeën? Houd ons op de hoogte! Op deze plek delen we jouw goede idee graag met de andere deelnemers.
Jouw zwemcoach!
De Koninklijke Nederlandse Zwembond (KNZB) wordt dit jaar voor àlle edities van Swim to Fight Cancer promoting partner! Met behulp van Mijnzwemcoach.nl kunnen de deelnemers specifiek trainen voor Swim to Fight Cancer. De KNZB biedt via dit platform vier trainingsschema’s aan, die gericht zijn op het zwemmen van 2 kilometer. Mijnzwemcoach.nl heeft deze trainingsschema’s ontwikkeld voor het trainen voor een evenement in open water. Ben jij deelnemer en wil je hier meer over weten? Stuur ons dan een mailtje en je krijgt de informatie toegestuurd!